
Zgłoś szkodę
Zgłoś szkodę online
W celu umożliwienia jak najszybszej weryfikacji zgłoszenia niezbędne jest:
- podanie numeru polisy ubezpieczeniowej
- dołączenie dokumentacji szkodowej (pełna lista wymaganych dokumentów, w zależności od rodzaju ubezpieczenia, dostępna jest tutaj)
- podsumowanie zdarzenia – zwięzły opis związany z roszczeniem wraz z datą wypadku
- podanie numeru konta bankowego wraz z imieniem i nazwiskiem właściciela rachunku, na które dokonamy wypłaty świadczenia
… lub wypełnij odpowiedni formularz i prześlij do nas
Wypełniony i podpisany formularz można przesłać do nas pocztą elektroniczną na adres szkody@colonnade.pl bądź pocztą tradycyjną do biura Colonnade:
Colonnade Insurance S.A.
Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Lista dostępnych formularzy znajduje się tutaj.
Po otrzymaniu zgłoszenia roszczenia, rozpoczynamy proces jego weryfikacji. W przypadku kompletnego wniosku, wydajemy decyzję niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od momentu otrzymania zgłoszenia roszczenia.
Jeżeli wydanie decyzji w ww. terminie nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy osobę poszkodowaną o konieczności uzupełnienia roszczenia lub uzyskania wyjaśnień niezbędnych do weryfikacji wniosku. W takim przypadku, wydajemy decyzję w terminie do 14 dni od momentu otrzymania ostatniego brakującego dokumentu/informacji.
Wymagane dokumenty i przydatne kontakty
Znajdź odpowiednie ubezpieczenie, przeczytaj przydatne informacje oraz sprawdź jakie dokumenty są wymagane podczas zgłoszenia szkody.
Klient indywidualny
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia wyniku badania diagnostycznego
- kopia wyniku badania histopatologicznego
- kopia historii choroby związanej z zachorowaniem na raka
- karta informacyjna leczenia szpitalnego (dotyczy operacji)
Zastrzegamy sobie prawo do dodatkowej weryfikacji załączonej dokumentacji m.in. poprzez żądanie dostarczenia oryginałów dokumentacji medycznej.
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00 - 17.00 oraz pt. 9.00 - 16.00
Informacje dotyczące procedury zgłoszenia roszczenia można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 22 276 26 01, pon.-pt. 9.00 - 17.00.
Informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia można uzyskać pod numerem telefonu +48 22 276 26 01, pon.-pt. 9.00 - 17.00.
Zachorowanie na raka
PobierzZgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia NNW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem
- zaświadczenie o zakończeniu procesu leczenia i rehabilitacji
- kopia polisy
- raport policji (jeśli dotyczy)
Zgłoszenie roszczenia z tytułu śmierci w wyniku NNW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- dokumentacja medyczna stwierdzająca bezpośrednią przyczynę zgonu
- oryginał aktu zgonu lub oryginał poświadczenia notarialnego aktu zgonu
- wynik sekcji zwłok (jeśli została przeprowadzona) lub statystyczna karta zgonu
- raport policji lub prokuratury
- oryginał potwierdzenia notarialnego kopii dowodu osobistego beneficjenta/beneficjentów
- odpis aktu małżeństwa lub odpis aktu urodzenia (jeśli beneficjentem jest potomstwo lub małżonek osoby ubezpieczonej)
- akt poświadczenia dziedziczenia lub wynik postępowania spadkowego – w przypadku osób ubiegających się o świadczenie, które nie były ubezpieczone pod numerem polisy ubezpieczonego oraz nie zostały wskazane jako beneficjenci
Zgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia złamania kości/oparzenia
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem, zawierająca diagnozę oraz wskazująca stopień oparzenia i jego powierzchnię
- kopia polisy
- raport policji (jeśli dotyczy)
Zgłoszenie roszczenia z tytułu pobytu w szpitalu i rekonwalescencji w wyniku NNW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem, zawierająca kartę informacyjną leczenia szpitalnego
- kopia dokumentacji potwierdzającej okres rekonwalescencji (jeżeli ma zastosowanie)
- kopia polisy
- raport policji (jeśli dotyczy)
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00 - 17.00 oraz pt. 9.00 - 16.00
Informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia można uzyskać pod numerem telefonu +48 22 276 26 01, pon.-pt. 9.00 - 17.00.
Zgłoszenie roszczenia z tytułu następstw nieszczęśliwego wypadku podczas wyjazdu zagranicznego
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem, w tym zaświadczenia o zakończeniu procesu leczenia i rehabilitacji
- raport policji (jeśli dotyczy)
- kopia polisy/certyfikatu ubezpieczenia
Jeśli roszczenie dotyczy śmierci osoby ubezpieczonej należy dołączyć:
- dokumentację medyczną stwierdzającą bezpośrednią przyczynę zgonu
- raport prokuratury (jeśli został sporządzony)
- wynik sekcji zwłok (jeśli została przeprowadzona)
- oświadczenie o ustanowieniu beneficjenta
- odpis aktu małżeństwa lub odpis aktu urodzenia (jeśli beneficjentem jest potomstwo lub małżonek osoby ubezpieczonej)
- potwierdzoną notarialnie kopię dowodu osobistego beneficjenta
- oryginał aktu zgonu lub kopię potwierdzoną notarialnie
Zgłoszenie roszczenia opóźnienia lotu/bagażu, utraty bagażu
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oryginały rachunków za poniesione koszty/utracone przedmioty
- protokół zgłoszenia do przewoźnika wraz z decyzją w sprawie przyznania / odmowy przyznania odszkodowania
- raporty z policji (jeżeli zostały sporządzone).kopia dokumentacji potwierdzającej okres rekonwalescencji (jeżeli ma zastosowanie)
Zgłoszenie roszczenia rezygnacji z podróży
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- bilet na ubezpieczoną podróż
- potwierdzenie zgłoszenia rezygnacji z podróży do organizatora wyjazdu/przewoźnika
- informacja o wysokości przyznanego przez organizatora/przewoźnika zwrotu z tytułu rezygnacji
- dokumentacja potwierdzająca powód rezygnacji z wyjazdu (dokumentacja medyczna, raport z policji)
Zgłoszenie roszczenia zwrotu kosztów leczenia
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oryginały rachunków za poniesione koszty leczenia
- zaświadczenie lekarskie zawierające diagnozę medyczną
- raporty policyjne (jeżeli zostały sporządzone)
Brakujące dokumenty dotyczące zgłoszenia z tytułu NNW lub śmierci można przesłać drogą mailową na adres: travelowe@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Brakujące dokumenty dotyczące pozostałych zgłoszeń można przesłać drogą mailową na adres: szkodypodrozne@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na powyższy adres.
W przypadku formularza:
- Zgłoszenie roszczenia z tytułu następstw nieszczęśliwego wypadku podczas wyjazdu zagranicznego
informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres travelowe@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00-17.00 oraz pt. 9.00-16.00
W przypadku formularzy:
- Zgłoszenie roszczenia opóźnienia lotu/bagażu, utraty bagażu
- Zgłoszenie roszczenia rezygnacji z podróży
- Zgłoszenie roszczenia zwrotu kosztów leczenia
informacje na temat statusu szkody można uzyskać drogą mailową wysyłając zapytanie na adres: szkodypodrozne@colonnade.pl lub w Centrum Assistance pod nr telefonu +48 22 483 39 70.
Zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia wyposażenia domu lub mieszkania
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia dokumentu potwierdzającego prawo do użytkowania ubezpieczonej nieruchomości
- szczegółowa lista rzeczy uszkodzonych/utraconych z podaniem parametrów, daty zakupu, ceny zakupu
- kopia dokumentów potwierdzających własność uszkodzonego/utraconego wyposażenia (np. faktury za zakup, umowy, zdjęcia)
- potwierdzenie zgłoszenia zdarzenia stosownym instytucjom (w zależności od rodzaju zdarzenia np. kradzież - policja; zalanie/pożar - administracja/straż pożarna)
- ekspertyzy dotyczące uszkodzenia sprzętu elektronicznego (dotyczy roszczenia z tytułu przepięcia po wyładowaniach atmosferycznych)
- wszelka inna dokumentacja niezbędna do udokumentowania uszkodzenia/straty oraz jej wartości
Zgłoszenie szkody OC z tytułu ubezpieczenia wyposażenia domu lub mieszkania
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oświadczenie sprawcy potwierdzającego zdarzenie
- kopia całej dokumentacji medycznej – w przypadku szkody osobowej
- dokumenty uzasadniające wysokość wysuwanych roszczeń (np.rachunki, kosztorysy) – w przypadku szkody rzeczowej
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00 – 17.00 oraz pt. 9.00 – 16.00
Informacje dotyczące procedury zgłoszenia roszczenia można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 22 276 26 01, pon.-pt. 9.00 – 17.00.
Informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia można uzyskać pod numerem telefonu +48 22 276 26 01.
Ubezpieczenie kosztów naprawy urządzeń elektrycznych MultiGwarancja
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia dowodu zakupu sprzętu
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody, procedury zgłoszenia roszczenia oraz zakresu ubezpieczenia można uzyskać w Centrum Autoryzacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres cas@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 39, pon.-pt. 9.00–17.00
Zgłoszenie usterki lub awarii z tytułu ubezpieczenia Multigwarancja
PobierzZgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ryzyka główne)
- wypełniony formularz zgłoszenia
- skan certyfikatu ubezpieczenia
- dokumentacja zdjęciowa zawierająca uszkodzone mienie oraz miejsca jego przymocowania do powierzchni stałej
- kopia dokumentów potwierdzających własność lub pozwolenie na użytkowanie uszkodzonego/utraconego mienia (np. faktury za zakup, umowy leasingowe)
- dokument potwierdzający wykonanie obowiązkowego okresowego przeglądu instalacji elektrycznej lub protokołu z odbioru instalacji elektrycznej budynku, na którym znajduje się przedmiot ubezpieczenia (jeśli jest młodszy niż 5 lat)
- ekspertyza serwisowa zawierająca informacje na temat modelu uszkodzonego sprzętu, wykazu uszkodzonych części oraz planowanych kosztów naprawy – w przypadku szkody powstałej w wyniku przepięcia w instalacji elektrycznej
- potwierdzenie zgłoszenia zdarzenia stosownym instytucjom (w zależności od rodzaju zdarzenia, np. kradzież – policja; zalanie/pożar – administracja budynku / straż pożarna)
- inne dokumenty, które wskazują poniesione straty lub mogą pomóc określić ich wartość
W przypadku roszczenia dotyczącego dodatkowego ubezpieczenia straty w produkcji energii elektrycznej w wyniku powstałej szkody dodatkowo prosimy o przesłanie następujących dokumentów (należy je przesłać po zakończeniu likwidacji szkody z ryzyka głównego i dokonaniu naprawy/wymiany instalacji fotowoltaicznej):
- dokumentu wskazującego datę zakończenia prac naprawczych / wymiany instalacji fotowoltaicznej
- skanu umowy pomiędzy Panem/Panią a dostawcą energii / operatorem energetycznym ze wskazaniem ceny jednostkowej 1 kWh, obowiązującej w okresie, w którym miała miejsce strata w produkcji energii elektrycznej
- dokumentu wskazującego wyprodukowaną ilość energii elektrycznej za okres od powstania szkody do jej usunięcia
Zgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej)
- oświadczenia sprawcy szkody
- dokumentacja zdjęciowa ze wskazaniem uszkodzonego mienia – w przypadku szkody majątkowej
- lista uszkodzonego mienia wraz z opisem uszkodzeń – w przypadku szkody majątkowej
- dokumenty uzasadniające wysokość wysuwanych roszczeń (np. rachunki, kosztorysy)
- kopia całej dokumentacji medycznej – w przypadku szkody osobowej
- inne dokumenty, które wskazują poniesione straty lub mogą pomóc określić ich wartość
Zgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ubezpieczenie straty w produkcji energii elektrycznej w wyniku awarii)
- skan certyfikatu ubezpieczenia
- kopia dokumentów potwierdzających własność uszkodzonego/utraconego mienia (np. faktury za zakup, umowy, zdjęcia)
- dokument potwierdzający wykonanie obowiązkowego okresowego przeglądu instalacji elektrycznej lub protokołu z odbioru instalacji elektrycznej budynku, na którym znajduje się przedmiot ubezpieczenia (jeśli jest młodszy niż 5 lat)
- dokument potwierdzający wystąpienie szkody ze wskazaniem przyczyny jej powstania oraz dat powstania i jej usunięcia
- skan umowy pomiędzy Panem/Panią a dostawcą energii/operatorem energetycznym ze wskazaniem ceny jednostkowej 1 kWh obowiązującej w okresie, w którym miała miejsce strata w produkcji energii elektrycznej
- dokument wskazujący wyprodukowaną ilość energii elektrycznej za okres trwania awarii
- inne dokumenty, które wskazują poniesione straty lub mogą pomóc określić ich wartość
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00 - 17.00 oraz pt. 9.00 - 16.00
Informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia można uzyskać pod numerem telefonu +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00 - 17.00 oraz pt. 9.00 - 16.00.
Zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ryzyka główne)
PobierzZgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej)
PobierzZgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii (ubezpieczenie straty w produkcji energii elektrycznej w wyniku awarii)
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia okularów
- wypełniony formularz zgłoszenia
- w przypadku dokonania wymiany szkieł korekcyjnych po zakupie ubezpieczonych okularów prosimy o załączenie do formularza: dokumentów medycznych potwierdzających zalecenie wymiany soczewek, rachunku potwierdzającego ich wymianę oraz dokumentacji informującej o parametrach nowych soczewek
- w przypadku szkód związanych z kradzieżą, rozbojem lub zaborem mienia prosimy o załączenie do formularza potwierdzenia zgłoszenia sprawy z policji wraz ze wszelką dokumentacją z tym związaną
- jeżeli posiadają Państwo opakowanie po swoich zamontowanych w okularach soczewkach i kopię zlecenia/recepty, na podstawie której zrobiono okulary, prosimy o ich dołączenie do przesyłki – dotyczy sytuacji, w której Ubezpieczyciel podejmie decyzję o konieczności przesłania okularów do Centrum napraw
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres okulary@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
SPB Polska
ul. Dzika 4
00-198 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres okulary@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 276 26 09, pon.-pt. 9.00-17.00
Informacje dotyczące zakresu ubezpieczenia można uzyskać pod numerem telefonu +48 22 276 26 09, pon.-pt. 9.00-17.00.
Zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia okularów
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia kosztów biletów
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- email potwierdzający zakup biletu lub karnetu wraz z załącznikami (polisa oraz bilet lub karnet dostarczony elektronicznie)
- skan biletu lub karnetu, jeśli bilet dostarczony był w formie papierowej
- dowody opłat wniesionych za bilet lub karnet
Dodatkowo, w zależności od rodzaju szkody możemy prosić o:
- dokumentację medyczną wraz z diagnozą lekarską i potwierdzeniem przeciwwskazań do wzięcia udziału w wydarzeniu
- protokół policji
- akt zgonu
- zaświadczenie od pracodawcy lub ze szkoły/uczelni
- w przypadku szkody dotyczącej stanu zdrowia oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych i pozyskiwanie dokumentacji medycznej
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00-17.00 oraz pt. 9.00-16.00
Zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia kosztów biletów
PobierzFirma
W przypadku zgłoszenia on-line niezbędne jest załączenie zaświadczenia potwierdzającego ubezpieczenie, wystawionego na druku Colonnade (prosimy o pobranie druku poniżej). Druk powinien zostać uzupełniony i podstemplowany przez osobę z ramienia Ubezpieczającego, upoważnioną do potwierdzenia ubezpieczenia.
Zgłoszenie roszczenia NNW z tytułu grupowego ubezpieczenia pracowników
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związana z wypadkiem (m.in. kopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego oraz zaświadczenie o zakończeniu procesu leczenia i rehabilitacji)
- kopia raportów policyjnych oraz wyników badania na zawartość alkoholu we krwi osoby ubezpieczonej (jeżeli zostały sporządzone)
- w przypadku ubezpieczenia obejmującego zwrot kosztów leczenia powypadkowego prosimy o załączenie oryginałów rachunków za poniesione koszty; w przypadku dostarczenia kopii rachunków prosimy dodatkowo o załączenie oświadczenia osoby ubezpieczonej, że nie występowała i nie będzie występowała do innych zakładów ubezpieczeń o zwrot ww. kosztów
Zgłoszenie roszczenia z umowy grupowego ubezpieczenia pracowników z tytułu śmierci w wyniku NW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- dokumentacja medyczna stwierdzająca bezpośrednią przyczynę zgonu
- oryginał aktu zgonu lub oryginał poświadczenia notarialnego aktu zgonu
- raport prokuratury
- wynik sekcji zwłok (jeśli została przeprowadzona) lub statystyczna karta zgonu
- odpis aktu małżeństwa lub odpis aktu urodzenia (jeśli beneficjentem jest potomstwo lub małżonek osoby ubezpieczonej)
- potwierdzona notarialnie kopia dowodu osobistego beneficjenta
- akt poświadczenia dziedziczenia lub wynik postępowania spadkowego – w przypadku osób ubiegających się o świadczenie, które nie były ubezpieczone pod numerem polisy ubezpieczonego oraz nie zostały wskazane jako beneficjenci
Zgłoszenie roszczenia NNW z tytułu grupowego ubezpieczenia uczestników wyjazdu/imprezy sportowej
Zgłoszenie roszczenia z umowy ubezpieczenia członków stowarzyszenia/związku
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem (m.in. kopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego oraz zaświadczenia o zakończeniu procesu leczenia i rehabilitacji)
- kopia raportów policyjnych oraz wyniku badania na zawartość alkoholu we krwi osoby ubezpieczonej (jeżeli zostały sporządzone)
- w przypadku ubezpieczenia obejmującego zwrot kosztów leczenia powypadkowego prosimy o załączenie oryginałów rachunków za poniesione koszty; w przypadku dostarczenia kopii rachunków prosimy dodatkowo o załączenie oświadczenia osoby ubezpieczonej, że nie występowała i nie będzie występowała do innych zakładów ubezpieczeń o zwrot ww. kosztów
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00–17.00 oraz pt. 9.00–16.00
Zgłoszenie roszczenia NNW z tytułu grupowego ubezpieczenia pracowników
PobierzZgłoszenie roszczenia z umowy grupowego ubezpieczenia pracowników z tytułu śmierci w wyniku NNW
PobierzZgłoszenie roszczenia NNWz tytułu grupowego ubezpieczenia uczestników wyjazdu/imprezy sportowej
PobierzZgłoszenie roszczenia z umowy ubezpieczenia członków stowarzyszenia/związku
PobierzPotwierdzenie ubezpieczenia grupowego
PobierzZgłoszenie roszczenia z umowy grupowego ubezpieczenia pracowników w podróży z tytułu NNW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia/skan pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem (kopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego oraz zaświadczenia o zakończeniu procesu leczenia i rehabilitacji)
- raporty policyjne oraz wyniki badania na zawartość alkoholu we krwi osoby ubezpieczonej (jeżeli zostały sporządzone)
Jeśli roszczenie dotyczy śmierci osoby ubezpieczonej należy dołączyć:
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- dokumentację medyczną stwierdzającą bezpośrednią przyczynę zgonu
- raport prokuratury
- wynik sekcji zwłok (jeśli została przeprowadzona)
- oświadczenie o ustanowieniu beneficjenta
- odpis aktu małżeństwa lub odpis aktu urodzenia (jeśli beneficjentem jest potomstwo lub małżonek osoby ubezpieczonej)
- potwierdzoną notarialnie kopię dowodu osobistego beneficjenta
- oryginał aktu zgonu lub kopię potwierdzoną notarialnie
Zgłoszenie roszczenia z tytułu opóźnienia/utraty bagażu, opóźnienia/odwołania lotu pracowników
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oryginały rachunków za poniesione koszty
- kopie biletów lotniczych/rezerwacji internetowej oryginalnego planu podróży
- kopia zaświadczenia od przewoźnika potwierdzającego zaistniałe zdarzenie
- inne dokumenty potwierdzające niemożność odbycia podróży
Zgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia pracowników
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oryginały rachunków za poniesione koszty leczenia
- kopia zaświadczenia lekarskiego zawierającego diagnozę medyczną
- kopie raportów policyjnych (jeżeli zostały sporządzone)
Zgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia mienia osobistego pracowników
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- raporty policyjne
- dokumenty potwierdzające własność utraconego mienia (rachunki, gwarancje itp.)
- inna dokumentacja potwierdzająca utratę/uszkodzenie mienia
Zgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia dla klientów Medicover
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- oryginały rachunków za poniesione koszty leczenia
- zaświadczenie lekarskie zawierające diagnozę medyczną
- raporty policyjne (jeżeli zostały sporządzone)
Brakujące dokumenty dotyczące zgłoszenia z tytułu NNW lub śmierci można przesłać drogą mailową na adres: travelowe@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na poniższy adres.
Brakujące dokumenty dotyczące pozostałych zgłoszeń można przesłać drogą mailową na adres: szkodypodrozne@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
W przypadku formularza:
- Zgłoszenie roszczenia z umowy grupowego ubezpieczenia pracowników w podróży z tytułu NNW
informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres travelowe@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00-17.00 oraz pt. 9.00-16.00
W przypadku formularzy:
- Zgłoszenie roszczenia z tytułu opóźnienia/utraty bagażu, opóźnienia/odwołania lotu pracowników
- Zgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia mienia osobistego pracowników
- Zgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia pracowników
- Zgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia dla klientów Medicover
informacje na temat statusu szkody można uzyskać drogą mailową wysyłając zapytanie na adres: szkodypodrozne@colonnade.pl lub w Centrum Assistance pod nr telefonu +48 22 483 39 70.
Zgłoszenie roszczenia z umowy grupowego ubezpieczenia pracowników w podróży z tytułu następstw nieszczęśliwego wypadku
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu opóźnienia/utraty bagażu, opóźnienia/odwołania lotu pracowników
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia pracowników
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu ubezpieczenia mienia osobistego pracowników
PobierzZgłoszenie roszczenia z tytułu zwrotu kosztów leczenia dla klientów Medicover
PobierzDokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
Dział Likwidacji Szkód
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00–17.00, pt. 9.00–16.00
Formularz zgłoszenia szkody
PobierzW celu zgłoszenia szkody prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00–17.00 oraz pt. 9.00–16.00.
W celu zgłoszenia szkody dotyczącej produktu TAX PROTECT prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48 112 05 92.
Dla szkół
W przypadku zgłoszenia on-line (dotyczy jedynie osób, które nie posiadają certyfikatu potwierdzającego przystąpienie do szkolnego ubezpieczenia grupowego) niezbędne jest załączenie zaświadczenia potwierdzającego ubezpieczenie, wystawionego na druku Colonnade (prosimy o pobranie druku poniżej). Druk powinien zostać uzupełniony i podstemplowany przez osobę z ramienia Ubezpieczającego, upoważnioną do potwierdzenia ubezpieczenia.
Zgłoszenie roszczenia z umowy ubezpieczenia placówek oświatowych
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- kopia pełnej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem (w przypadku gdy roszczenie dotyczy pobytu w szpitalu prosimy o załączenie również kopii karty informacyjnej leczenia szpitalnego)
- raporty policyjne oraz wyniki badania na zawartość alkoholu we krwi osoby ubezpieczonej (jeżeli zostały sporządzone)
- w przypadku ubezpieczenia obejmującego zwrot kosztów leczenia powypadkowego prosimy o załączenie oryginałów rachunków za poniesione koszty; w przypadku dostarczenia kopii rachunków prosimy dodatkowo o załączenie oświadczenia osoby ubezpieczonej, że nie występowała i nie będzie występowała do innych zakładów ubezpieczeń o zwrot ww. kosztów
- w przypadku rozbieżności nazwisk zgłaszającego i osoby ubezpieczonej prosimy o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgłaszający wniosek jest prawnym opiekunem osoby ubezpieczonej
Zgłoszenie roszczenia z umowy ubezpieczenia placówek oświatowych z tytułu śmierci w wyniku NNW
- wypełniony formularz zgłoszenia roszczenia
- dokumentacja medyczna stwierdzająca bezpośrednią przyczynę zgonu
- oryginał aktu zgonu lub oryginał poświadczenia notarialnego aktu zgonu
- raport prokuratury
- wynik sekcji zwłok (jeśli została przeprowadzona) lub statystyczna karta zgonu
- odpis aktu małżeństwa lub odpis aktu urodzenia (jeśli beneficjentem jest potomstwo lub małżonek osoby ubezpieczonej)
- potwierdzoną notarialnie kopię dowodu osobistego beneficjenta
- akt poświadczenia dziedziczenia lub wynik postępowania spadkowego – w przypadku osób ubiegających się o świadczenie, które nie były ubezpieczone pod numerem polisy ubezpieczonego oraz nie zostały wskazane jako beneficjenci
Brakujące dokumenty można dostarczyć drogą mailową na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Informacje na temat statusu szkody można uzyskać w Dziale Likwidacji Szkód:
- drogą mailową wysyłając zapytanie na adres szkody@colonnade.pl
- telefonicznie, pod numerem +48 22 528 51 00, pon.-czw. 9.00–17.00, pt. 9.00–16.00
Informacje dotyczące procedury zgłoszenia roszczenia można uzyskać pod numerem telefonu: +48 22 528 51 00.
AIG
Aby zgłosić szkodę z ubezpieczenia AIG kliknij tutaj.
Najczęściej zadawane pytania i przydatne wskazówki
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
W takim przypadku proces likwidacji szkody jest wstrzymany do czasu dostarczenia kompletnej dokumentacji. Brakujące dokumenty można wysłać mailem na adres szkody@colonnade.pl bądź pocztą tradycyjną pod adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Wystarczy skan, chyba że w trakcie procesowania szkody poprosimy o oryginały.
W przypadku zgłoszenia on-line lub za pośrednictwem skrzynki szkody@colonnade.pl, po otrzymaniu zgłoszenia wysyłany jest mail z informacją potwierdzającą rejestrację szkody. Jeśli w ciągu 48 godzin zgłaszający nie otrzyma wiadomości, prosimy o kontakt.
Tak, w procesie likwidacji szkody wymagane są oryginały rachunków i faktur.
Szkodę można zgłosić w przeciągu 3 lat od daty zdarzenia szkodowego, jednakże prosimy o przesłanie zgłoszenia niezwłocznie po uzyskaniu dokumentów potwierdzających roszczenie.
Status roszczenia można sprawdzić telefonicznie dzwoniąc pod numer 22 528 51 00 lub wysyłając maila z pytaniem na adres szkody@colonnade.pl.
Status szkód podróżnych można sprawdzić telefonicznie dzwoniąc pod numer 22 483 39 70 lub wysyłając maila na adres szkodypodrozne@colonnade.pl.
W celu zgłoszenia szkody z różnych umów ubezpieczenia prosimy o umieszczenie wszystkich numerów polis w jednym zgłoszeniu.
Odwołanie można przesłać elektronicznie na adres szkody@colonnade.pl lub pocztą tradycyjną na adres:
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Odwołanie powinno zawierać:
- numer szkody
- dane ubezpieczonego: imię, nazwisko, adres, email, telefon
- datę sporządzenia pisma
- argumentację przeciwko wydanej decyzji
- jeżeli istnieją dodatkowe dokumenty wnoszące nowe informacje do sprawy prosimy o załączenie ich do odwołania
- numer rachunku bankowego wraz z imieniem i nazwiskiem właściciela rachunku
- podpis (dotyczy osoby poszkodowanej, w przypadku osób nieletnich prosimy, aby pismo podpisał opiekun prawny dziecka)
Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela powinno zostać złożone przed terminem przedawnienia roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia tj. do 3 lat od wystąpienia zdarzenia.
Odwołanie rozpatrzymy w ciągu 30 dni, a w przypadku bardziej skomplikowanych spraw, wydamy odpowiedź do 60 dni od daty otrzymania pisma.
Prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 276 26 00 bądź o wysłanie maila na adres bok@colonnade.pl.