W przypadku niezadowolenia z naszych usług, prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub pisemny:
Biuro Obsługi Klienta
Tel.: +48 22 276 26 00
poniedziałek – piątek 8.00-18.00
E-mail: reklamacje@colonnade.pl
Colonnade Insurance S.A. Oddział w Polsce
ul. Prosta 67
00-838 Warszawa
Jak zgłosić reklamację?
Swoje zastrzeżenia prosimy przedstawić pisemnie.
Aby ułatwić nam odpowiedź na reklamację, należy podać numer posiadanej polisy lub zgłoszonego roszczenia, jak również imię i nazwisko.
Ile trwa oczekiwanie na odpowiedź?
Odpowiedź na reklamację prześlemy pisemnie w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie, poinformujemy o tym odrębnym pismem i rozpatrzymy reklamację w terminie 60 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację może być przesłana pocztą elektroniczną, o ile zgłaszający reklamację o to poprosił i wskazał adres e-mail.
Co zrobić, gdy nie zgadzam się z decyzją?
W razie braku akceptacji naszej decyzji można zwrócić się do:
a) Rzecznika Finansowego
b) Komisji Nadzoru Finansowego, która sprawuje nadzór nad działalnością ubezpieczycieli
c) Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów
Można także wnieść powództwo o roszczenia wynikające z umowy ubezpieczenia. Można je wytoczyć albo według przepisów o właściwości ogólnej albo przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania lub siedziby pozostałych ubezpieczonych lub uprawnionych z umowy ubezpieczenia, a w przypadku roszczeń spadkobierców ubezpieczonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia – przed sąd właściwy dla nich. Roszczenia z umów ubezpieczenia przedawniają się z upływem 3 lat.
Podmiotem uprawnionym do prowadzenia pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich jest Rzecznik Finansowy (www.rf.gov.pl). Udział zakładu ubezpieczeń we wszczętym postępowaniu jest obowiązkowy.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Konsument ma prawo do skorzystania z trybu pozasądowego rozwiązywania sporów, zgodnie z ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Rzecznik Finansowy (www.rf.gov.pl).
Ponadto w przypadku umowy ubezpieczenia zawieranej przez Internet, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.