Kiedy planujemy wakacje
rzadko wyobrażamy sobie, co może pójść nie tak. A niestety sytuacji, w których wakacje mogą zostać odwołane jest wiele. Powodem może być choroba lub wypadek, albo odwołanie lotu czy rezerwacji hotelowej przez organizatora wycieczki. W takiej sytuacji, nie dość, że nie pojedziemy na upragnione wakacje, to jeszcze boleśnie odczujemy finansową stratę. Rozwiązaniem jest polisa turystyczna, a dokładniej wykupienie ubezpieczenia kosztów rezygnacji.
Ubezpieczenie podróżne i jego rozszerzenia
Planując wakacje najczęściej wybieramy ubezpieczenie kosztów leczenia, OC i NNW. Dodatkowo niektórzy wykupują ubezpieczenie bagażu. Jednak, wariantów ubezpieczeń jest wiele. Jednym z ubezpieczeń, na które decyduje się coraz więcej podróżujących jest ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wakacji. Ubezpieczenie to powinno być bardzo ważne szczególnie dla tych osób, które kupują wycieczkę w biurze podróży z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Jak pokazują badania i statystyki, znacznie ponad 20% osób kupujących wakacje w biurze podróży dokonuje na więcej niż 3 miesiące przed terminem. Co skłania do zakupu wycieczki tak wcześnie? Powody są różne: nagły przypływ gotówki, duża promocja w biurze podróży, chęć dokładne zaplanowania wakacji. Niestety, nie wszystko da się zaplanować z wyprzedzeniem. Nie wiadomo bowiem, czy nieoczekiwane zdarzenie losowe nie spowoduje konieczności odwołania wyjazdu tuż przed terminem. To co można zaplanować to ubezpieczenie podróżne, które zagwarantuje zwrot kosztów w razie rezygnacji z wakacji.
Ubezpieczenie na podróż z ubezpieczeniem kosztów rezygnacji – to się opłaca!
Decydując się na ubezpieczenie kosztów rezygnacji można kupić wymarzoną wycieczkę z bardzo dużym wyprzedzeniem, w korzystnej cenie, nie martwiąc się o utratę kosztów w razie odwołania urlopu. Ubezpieczenie podróżne pokrywa wydatki poniesione na:
- zakup biletu lotniczego,
- zakup noclegów,
- imprezę turystyczną.
Kiedy odszkodowanie jest wypłacane?
Odszkodowanie za rezygnację z wakacji wypłacane jest wtedy, gdy rezygnacja jest uzasadniona. Do najczęstszych przyczyn należą:
- nieszczęśliwy wypadek ubezpieczonego, w skutek którego musi być on hospitalizowany,
- choroba ubezpieczonego, który z jej powodu musi przebywać w szpitalu,
- nieszczęśliwy wypadek członka rodziny, w skutek którego musi być on hospitalizowany,
- choroba członka rodziny, który musi przebywać w szpitalu,
- śmiercią członka rodziny ubezpieczonego,
- nieszczęśliwym zdarzeniem losowym, np. pożarem, włamaniem do mieszkania/domu,
- kradzieży dokumentów koniecznych do wyjazdu, np. paszportu, dowodu osobistego.
Wykupując ubezpieczanie w podróży wraz z ubezpieczeniem kosztów rezygnacji, ubezpieczony może wybrać dwie opcję: zwrot 80% lub zwrot 100% poniesionych kosztów. Wszystkie zdarzenia, które uprawniają do zwrotu kosztów są dokładnie opisane w § 10 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Podróżnego TRAVEL PROTECT Kosztów Rezygnacji z Wyjazdu. Warto również zapoznać się z dokumentami traktującymi o warunkach 80% zwrotu kosztów rezygnacji oraz 100% zwrotu kosztów rezygnacji.
Uwaga! W Colonnade istnieje możliwość zakupu ubezpieczenia podróżnego online. Ubezpieczenie podróżne zakupione w ten sposób niczym nie różni się od ubezpieczenia kupionego w siedzibie firmy. Podczas zakupu ubezpieczenia turystycznego online, w każdej chwili można skontaktować się z konsultantem, który pomoże w razie problemów lub odpowie na pytania.
Wypadek lub nieoczekiwane zdarzenie na urlopie? Colonnade jest do dyspozycji!
W razie jakiegokolwiek wypadku czy choroby, każdy ubezpieczony w Colonnade może skontaktować się z Centrum Assistance pod numerem telefonu +48 22 483 39 70. Bez względu na porę, wykwalifikowani specjaliści udzielą wszystkich potrzebnych informacji. Potrzebujesz szybkiej wizyty u lekarza, tłumacza lub pomocy w innej nagłej sprawie będąc na wakacjach? Nie czekaj i dzwoń! Na stronie internetowej znajduje się również specjalny formularz zgłoszeniowy.