30.01.2019

Szanowni Państwo,

Ferie w pełni, więc spoglądamy na podróżujących. Przyjrzeliśmy się grupie osób urodzonych w latach 1980 – 2000, czyli Millenialsom. Mamy nadzieję, że wnioski i dla Państwa będą ciekawe.

Już za rok Millenialsi mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże ponad 4 tys. zł¹.  Wszystko dlatego, że traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości. Jednak to, co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia – ich życiowe credo to nie być bogatym, a mieć bogate życie.

 

Niezależni indywidualiści

Millenialsi to indywidualiści – podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ – od rezerwacji do wyboru aktywności. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum – podróż ma być spersonalizowanym doświadczeniem. Wybierają mieszkanie wynajmowane od tubylca i specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców.

 

Work-life balance w podróży

Większość Millenialsów uważa możliwość podróżowania służbowo za ogromną zaletę, a niektórzy nie podjęliby pracy, która takich opcji nie oferuje. Ich podróż służbowa ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.  

 

Bogactwo doświadczeń, ale...

Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach Millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia – w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne².

– W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli – najlepiej na Instagramie. Rolą ubezpieczyciela jest w tym wypadku pozwolić im cieszyć się wyjazdami bez zmartwień. Odpowiednia polisa jak np. TRAVEL PROTECT i GROUP TRAVEL PROTECT w Colonnade ma pomóc, jeśli pojawią się nieoczekiwane problemy i sprawić, że nie zepsują całego wyjazdu – mówi Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A.

 

Ubezpieczenie roczne

Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów Millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego. 

Roczny pakiet „ubezpiecza” dobre doświadczenia, 

a przy tym jest mało angażujący – trzeba o nim pamiętać tylko raz w roku.

 

Przypisy:

¹ Provident, Barometr Provident

² Statisa, Share of Millennials planning to buy more travel insurance in the upcoming year in the United States from 2016 to 2018